Matik
Kód: CAM000573Súvisiaci tovar
Podrobný popis
Matik je moderný poloautomatické istítko s „Anti-panic“ systémom a dynamickouú vačkou. Matik sa používa pre športové lezenie a spolupracuje s dynamickými jednoduchými lanami o priemeroch 8,6 - 10,2 mm. Istítko má pevné bočnice, lano sa zakladá rovnako ako klasický kýblik. Dynamická otočná vačka sa pohybuje v závislosti od zaťaženia. Ak zaťaženie rastie, vačka sťahuje lano a zabraňuje tak jeho preklzu.
Pri zachytení pádu sa vačka stiahne, avšak umožní lanu dynamický preklz - teda lano sa okamžite nezasekne v mieste, ale nechá cca 30 cm lana prejsť postupným stiahnutím. Tým sa výrazne šetrí lano pri viacerých pádoch do rovnakého miesta a zároveň znižuje rázovú silu pádu lezca.
„Anti-panic“ systém u istítka Matik slúži na bezpečné spúšťanie lezca alebo samotné zlanenie po jednom prameni. Celý systém je ovládaný páčkou na ľavej strane istítka. Páčka pôsobí na otočnú vačku, ktorá reguluje preklz lana pri spúšťaní. Anti-panic systém je potom moment, kedy je sila pôsobiaca na vačku príliš veľká - rýchle šklbnutie lana, pád, .. - v tomto momente sa páčka prepne a prestane na vačku pôsobiť. Vačka sa zatiahne a zaškrtí lano. Anti-panic je potom možné znovu aktivovať posunutím páčky do hornej pozície a späť.
Podávanie lana je uľahčené výstupkom pre pravý ukazovák na pohyblivej časti vačky pri istiacom oku. Ukazovákom stačí vačku otvoriť a podať tak rýchlo dlhší kus nabratého lana. Pri náhodnom páde do takto uvoľnenej vačky nemá istič žiadnu šancu vačku jedným prstom podržať uvoľnenú, vačka sa pri napnutí lana okamžite zatiahne a zabráni jeho preklzu.
Hliníkové za tepla tvarované telo a vnútorné kritické časti z nerezovej ocele, tvoria tú najprirodzenejšiu cestu pre lano, čím ho tiež významne šetria.
Vlastnosti:
- Revolučné istiace a zlaňovacie zariadenie
- Zaisťuje dynamický preklz, čím tlmí pád
- „Anti-panic“ systém pre zablokovanie lana pri strate kontroly nad lanom
- Páčka pre reguláciu preklzu lana pri zlaňovaní
- Veľký otvor pre istiace karabínu, ktorú možno prevliecť aj so zámkom
- Všetky diely dizajnované pre maximálne prirodzený priechod lana
- Teplom tvarované hliníkové bočnice s návodom na založenie lana
- Veľmi odolné vnútornej kritické časti z nerezovej ocele
- Pre jednoduché dynamické laná 8,6 - 10,2 mm
- Ocenenie Outdoor Industry Awards 2015
- EN 15151
- UIAA 129
- Použitie: Skalné lezenie
Parametre:
- Záručná doba: 2 roky
- Hmotnosť: 276 g
- Hrúbka lán: 8,6 - 10,2 mm
- EN 15151
- UIAA 129
Materiál:
- Hliník (bočnice)
- Nerezová oceľ (vnútorné časti)
Dodatočné parametre
Kategória: | Brzdy a blokanty |
---|---|
Hmotnosť: | 0.309 kg |
Kód dodavalete: | 1041 |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Kde silnice končí…
… cesta vzhůru začíná. Už 600 let se v horách nad jezerem Como – v městečku Premana – z generace na generaci předává kovářské řemeslo. To nejkrásnější kování na benátské gondoly vždy pocházelo právě z Premany. A když si v roce 1889 otevřel Nicola Codega vlastní kovářskou dílnu, začal se tam nahoře, na konci silnice, vyrábět také C.A.M.P. – Costruzione Articoli Montagna Premana.
4. generace
Nicola, Antonio, Orazio, Eddy. Už čtvrtý Codega stojí v čele společnosti a C.A.M.P. stále zůstává ve vlastnictví jedné rodiny.
3. na světě
C.A.M.P. kupují lidé ve více než 80 zemích světa a i díky tomu je světově třetí nejprodávanější lezeckou značkou.
1000 metrů
Tak vysoko leží Premana. V tomto městečku na konci silnice žije 2300 obyvatel a mnoho z nich pracuje pro C.A.M.P.
100 let tam vyrábí cepíny
V Premaně umí zacházet s kovy jako málokdo na světě a ovládají tam techniky, které jsou pro jiné nemyslitelné. Také proto mladí lidé odcházejí studovat do měst v údolí s úmyslem brzy se vrátit zpátky do hor a navázat na řemeslo svých rodičů. C.A.M.P. tak nevzniká pouze v továrně na Via Roma, ale také v šesti rodinných dílnách rozesetých po celé Premaně.
Mnohokrát první
Za posledních sto let navštívili kovářské dílny Codegových osobnosti jako Riccardo Cassin, Yvon Chouinard nebo Greg Lowe. Přicházeli tam nahoru do hor se svými nápady, protože jedině v Premaně dokázali jejich myšlenky proměnit v reálné produkty, které se pak mohly objevit v rukách desítek tisíc horolezců. I díky těmto jménům byl C.A.M.P. tolikrát první.
1920
První cepín, který Antonio Codega ukoval v Premaně. Další tři tisíce jich pak ukoval pro italské alpské jednotky.
1944
První návštěva Riccardo Cassina v dílně Antonia Codegy. Když se tam později vrátil, držel už v rukou nákresy čtyř nových cepínů.
1969
První cepín na světě s hliníkovým topůrkem nazvaný Cerro Torre. Do té doby byla topůrka pouze dřevěná.
1972
Cepín Chouinard Zero, jehož hrot měl podle návrhu Yvona Chouinarda geometrii vhodnou také pro lezení strmých ledů.
1980
První ledolezecký cepín s vyměnitelným hrotem a kladívkem Hummingbird a rámové mačky Footfang podle návrhů Grega Lowa.
1984
První cepín na světě s karbonovým topůrkem. Jednalo se o vylepšenou verzi lezeckého cepínu Hummingbird.
1987
První použití slitin z leteckého průmyslu a z nich vyrobená nejlehčí karabina na světě Nano Wire o hmotnosti 33 g.
1994
Skialpinistický cepín HL250, mačky LC480 a přilba LW260. Vše tehdy nejlehčí na světě. Čísla v názvu vyjadřují hmotnost.
1997
Nejlehčí sedací úvazek na světě C.A.M.P. XLH130 s hmotností pouhých 130 g. Určený byl především pro skialpové závody.
Dnes
Opět nejlehčí na světě: cepín Corsa Race (185 g), sedací úvazek Alp Race (68 g) a nejlehčí funkční karabina Nano 22 (22 g).
Alpinismus
Cassin, Bonatti, Kukuczka nebo celá skupina Ragni di Lecco. Legendy, které při cestě za svým snem důvěřovaly produktům z Premany. A také jejich zásluhou dnes v Premaně tak dobře vědí, co opravdoví alpinisté potřebují.
Sportovní lezení
V 80. letech byl C.A.M.P. u toho – podporoval Rock Stars jako Patrick Berhault a Catherine Destivelle, když na skalách hledali hranice možného. A pokračuje v tom dodnes – třeba s Janjou Garnbret nebo Stefanem Ghisolfim.
Skialpinismus
Při sledování jakéhokoliv skialpového závodu vám neunikne, kolik závodníků nosí batohy, helmy a cepíny C.A.M.P. V Premaně totiž umí vyrobit skutečně ultralehké věci – nicméně nikdy ne na úkor odolnosti a funkčnosti.
Práce ve výškách
Na vývojovém oddělení v Premaně pracují inženýři, kteří nevypustí do světa něco, o čem nejsou 100% přesvědčení, že lidem ve výškách usnadní život. A tak je pracovní vybavení C.A.M.P. nejenom lehké, ale také za každé situace funkční.